Iolite堇青石.jpg今天來介紹堇青石Iolite

折射率Refractive Index(RI) 1.54-1.55, 
RI is not Rhode Island in the US.
雙折射率Double refraction(DR) 0.009 
二軸晶Biaxial Crystal(-ve)
硬度Hardness 7~7.5
寶石包裹體Inclusions
Typical inclusions: thin plates of magnetite and iron oxide. 
經典包裹體:磁鐵礦薄片和氧化鐵薄片
Bloodshot Iolite: When profuse, the iron oxide inclusions may give a reddish color to the stone
血絲堇青石:大量氧化鐵包裹體會導致寶石呈現紅色
Nature and untreated Iolite has obvious pleochroism: blue, purple and light yellow.
純天然未處理的堇青石有明顯的多色性:藍色、紫色、淡黃色

抽寶石卡
From the Greek word for te violet, lolite combines violet stimulating enlightenment and indigo blue, activating inner vision and imagination. Iolite is a treasure from the muses, bringing inspiration and vision to your creative endeavors. Whether it is art, film, music, dance or poetry, lolite encourages you to let your inner artist emerge.
堇青石源自希臘語中的紫羅蘭,結合了紫羅蘭刺激啟蒙和靛藍,啟動內在的視覺和想像力。堇青石是繆斯女神的寶藏,為您的創意工作帶來靈感和願景。無論是藝術、電影、音樂、舞蹈還是詩歌,堇青石都鼓勵你讓你內心的藝術家浮現出來。

I love to express myself artistically. I am open to creative inspriation and I let it flow freely through me.
我喜歡用藝術來表達自己。我對創造性的靈感持開放態度,我讓它自由地流淌在我身上。

家瑜Hope 抽恩典卡
Letter from God father天父的信101
我所愛的孩子:我深愛著你,我要向你的夢想和渴望來吹氣,我樂意幫助你,我的恩典夠你用。

家瑜Hope 家瑜的客製化祝福禱告:遵神的旨意祝福XXX能享受神的恩賜,讓XXX有智慧來用藝術表達自己,堇青石象徵神的寶藏,期待XXX能有更多的靈感去更有創意的完成工作,以利完成更大的願景。

Iolite堇青石抽恩典卡.jpg

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 張家瑜講師(Hope) 的頭像
    張家瑜講師(Hope)

    寶石玩家講師張家瑜Hope💎 每天多做一點喜歡的事💕

    張家瑜講師(Hope) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()